היכרות עם המאפיינים השונים של כל סוג של מוקד שירות עוזרת להתאים אותו לצרכים של העסק. בעידן של היום ובגלל תחרות בינלאומית בין שלל עסקים שפועלים באותם תחומים או אפילו מוכרים את אותם מוצרים או שירותים, אין תחליף למוקד מן הסוג הזה ולשירות מקצועי.
אם הלקוחות לא מרגישים שהם מקבלים שירות מקצועי ומוקפד, סביר להניח שהם יחפשו חברה אחרת לקנות ממנה את המוצר והשירות. לכן, בעלי עסקים צריכים להבין שהקצאת מוקד מתאים של מוקד שירות היא כלי שיווקי ומסחרי ולא רק שירותי.
החדשות הטובות הן שניתן להקצות כל סוג של מוקד שירות לצרכים של בעלי עסקים שונים. בשלב הראשון, יש צורך להגדיר את התקציב של העסק ואת הסכום שאותו הוא מוכן לשלם מדי חודש על מנת שללקוחות שלו יהיה למי לפנות. בשלב השני, נכנסים אל עובי הקורה ומשווים בין מוקד שירות פרונטאלי לבין מוקד שירות טלפוני.
כך תדעו איזה מוקד שירות מתאים לכם
מוקד שירות פרונטאלי מתאים בעיקר לחברות גדולות. זה מוקד שירות שעולה הרבה כסף להקים אותו, הוא דורש גיוס של כוח אדם והוא מחייב הסמכה והכשרה מקצועיים גם תוך כדי הפעילות השוטפת. לעומת זאת, מוקד שירות טלפוני מתאים לכולם: החל מבעלי עסקים קטנים, דרך בעלי עסקים בינוניים ועד ארגונים ותאגידים בינלאומיים. עם מוקד שירות טלפוני, ללקוחות יש למי לפנות בלי שהם יצטרכו להגיע פיזית בשעות ובימי קבלת הקהל.
עוד יתרון של מוקד שירות טלפוני בא לידי ביטוי בכך שניתן לקבל אותו במודל מיקור חוץ. בצורה כזו, בעלי עסקים רק משלמים סכום מסוים מדי חודש – וחברה חיצונית דואגת שמישהו יענה בשמם ללקוחות.