תקלות נפוצות בממירים קטליטים
נהגים יכולים לזהות תקלות נפוצות בממירים קטליטים של הרכב על פי מספר אינדיקציות. הסימן הראשון הוא מנוע שאינו פועל בצורה חלקה ולפעמים אפילו מפסיק לעבוד. סימן שני בא לידי ביטוי בחוסר כוח במאמץ של הרכב, כמו לדוגמא בעליות או בעת לחיצה על דוושת הגז לצורך יציאה לעקיפה. הסיבות לתופעות מן הסוג הזה קשורות לסתימה בתוך הממיר. יחד עם זאת, הבעיה היא לזהות את מה גורם לסתימה ולהתמקד בה ולא בכל השאר. רבים מבין בעלי המקצוע עושים טעות ומשקיעים שעות בהחלפת חלקים או חיפוש אחר הגורם שמונע את התנעת המנוע.
אבחון של ממירים קטליטים סתומים מתבצע על ידי שחרור הברגים המהדקים את צינור הפליטה לסעפת. במידה וקיימת חסימה של גזי הפליטה המונעת את ההתנעה הרגילה, החסימה הוסרה וניתן לוודא האם מדובר על ממיר סתום או מפורק. במידה והממיר סתום אך המנוע מתניע ויש קשיים בעבודתו ובעת הפעלת עומס, האבחון מתבצע עם מד ואקום או באמצעות מד לחץ המחובר לסעפת הפליטה.
התפקיד של ממירים קטליטים
עוד דרך לטפל בבעיות הנפוצות של ממירים קטליטים היא להבין מה כולל התפקיד שלהם. מדובר על חלק צינורי במערכת הפליטה של כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית. כתוצאה מכך, הם נפוצים כמעט בכל הרכבים הפרטיים הנמצאים על הכביש. החלק הצינורי מספק מקום לתגובה כימית שבה נשרפות שאריות פחמימניות מתהליך הבעירה.
המטרה העיקרית של ממירים קטליטים היא להקטין את זיהום האוויר. מכוני הרישוי בודקים את תקינות הממירים במהלך המבחן השנתי, אולם הנהגים נדרשים להקפיד עליהם גם בשגרה. רכב עם ממיר תקין מזהם עד פי 10 פחות בהשוואה לרכב עם מנוע דומה וללא ממיר פעיל.