מצבי החירום הם חלק מחיינו, בעיקר במדינת ישראל
מצבי חירום שונים הם חלק מהחיים. רוב מצבי החירום יפתיעו אותנו ולא נהיה מודעים להם מראש. בעיקר לא מספיק זמן מראש כדי שנוכל להיערך להם בהתאם. מצבי חירום עלולים להגיע בדמות נזקים קשים כגון רעידת אדמה, שריפה או התמודדות עם רעידת אדמה. בישראל, אנו נתקלים במצבי חירום גם בדמות מלחמות. במצבי חירום שכאלה השגרה בארגון נפגעת בצורה משמעותית. במקרה של פגיעה במבנים של הארגון או בתשתיות שלו הארגון נדרש להתנהל במקום אחר, עם תשתיות גיבוי. במקרים של מלחמות בישראל עלולות להופיע הפרעות קצרות במהלך העבודה (אזעקות ודרישה להתפנות למרחבים מוגנים) וכמובן היעדרות של עובדים רבים (צווי 8 למילואימניקים). כדי לצמצם את הפגיעה בעבודה השוטפת של הארגון יש להתכונן בצורה טובה לניהול שגרה במצבי חירום.
היכנסו וצפו! מהו בעצם ניהול מצבי חירום?
ניהול שגרה במצבי חירום – איך לעשות את זה נכון?
ניהול שגרה במצבי חירום יהיה יעיל אם נתחיל אותו בכלל בשגרה ולא נחכה למצב החירום כדי להתחיל אותו. זאת אומרת שמילת המפתח במקרים הללו היא מוכנות. עלינו למפות את מצבי החירום אשר עלולים לקרות ולהתכונן אליהם. אם נהיה מוכנים בצורה טובה, הפגיעה תצטמצם משמעותית. המוכנות צריכה להיות גם פיזית וגם מבחינת נהלים ומודעות. לדוגמא – במקרה של פגיעה במבנה של הארגון, עלינו להכין מבעוד מועד מתקן חירום הכולל תשתיות מחשוב עם המידע המגובה של תשתיות המחשוב בשגרה. בנוסף, עלינו להכין נהלים אשר פורטים כיצד יש להתנהל מיד לאחר אירוע החירום וכמובן בזמן שלאחריו. יש לוודא כי כלל העובדים בארגון מכירים את הנהלים הללו ויודעים מה לעשות בזמן החירום. ניהול שגרה במצבי חירום צריך להתבצע בכלל הדרגים בארגון. ישנם גורמים מומחים בניהול שגרה במצבי חירום אשר יכולים לעזור להתכונן לחירום בצורה טובה.