סכסוך שותפים עלול להפוך מהר מאוד למצב לא נעים. בשלבים מוקדמים של סכסוכים מן הסוג הזה, ההשלכות הן לרוב רק אישיות. שותפים שנמצאים בסכסוך בדרך כלל לא מדברים אחד עם השני, לא רואים עין בעין לגבי הפעולות שצריך לבצע בטווח הקצר והארוך או אפילו לא נפגשים גם בתוך מקום העבודה או מחוצה לו. אבל בשלבים מאוחרים יותר, המשמעות של סכסוך שותפים עלולה להיות פגיעה במוצר ובשירות ונזק בלתי הפיך למוניטין.
החדשות הטובות הן שכיום ניתן למצוא פתרון רלוונטי כמעט לכל סוג של סכסוך שותפים. כל עוד דואגים להתאים את סוג הפתרון לאופי ולרמת הסכסוך, לא צריך להיות מודאגים מנסיבות כאלה ועדיף להבין שמדובר על חלק בלתי נפרד מההתנהלות המסחרית. אז נכון שלא מדובר על גזירה משמיים, אבל סכסוך שותפים הוא גם ממש לא משהו שצריך להיבהל בגללו.
מה עושים במקרים שונים של סכסוך שותפים?
הפתרון הכי נפוץ עבור סכסוך שותפים הוא להגיע לגישור. היתרון של גישור בא לידי ביטוי בכך שלא מערבים את בית המשפט, שאפשר להתנהל ישירות בין השותפים בלבד ושגם לא צריך להשקיע בזה יותר מדי זמן או כסף. כמובן שגם בהליכים כאלה צריך לשלם לעורך דין או מגשר אובייקטיבי, אבל העלויות המצטברות יהיו בדרך כלל פחות גבוהות בהשוואה לטיפול בתיקים של סכסוך שותפים בין כתלי בית המשפט.
עם זאת, יש מקרים שבהם לא ניתן להימנע מפירוק מלא ופורמאלי של השותפות. כאן כבר מדובר על פתרון רדיקלי יחסית עבור סכסוך שותפים, אך גם על דרך מעולה לפתוח דף חדש. במסגרת פתרון כזה, מנקים את השולחן ומסירים מעל הפרק כל סיכוי לתביעות עתידיות בין הצדדים.